Samenwerkingen

Home » Samenwerkingen

Samenwerkingen

Stichting Gast staat altijd open voor samenwerkingen! Zo hebben wij al verschillende partnerships met organisaties en fondsen.
Heeft u een idee om samen een stap verder te zetten? Neem dan gerust contact op!

Benieuwd naar onze huidige partnerships? Scroll naar beneden en kom meer te weten!

Partnerorganisaties

Wereldvrouwenhuis Mariam van Nijmegen

Biedt tijdelijke opvang en begeleiding aan dakloze vrouwen met gezondheidsproblemen uit de regio Nijmegen, die geen verblijfspapieren hebben.

Stichting Noodopvang Vluchtelingen Nijmegen (SNOV)

Verzorgt een Bed-Bad-Brood voorziening voor dakloze uitgeprocedeerde vluchtelingen in Nijmegen.

Stichting Overal

Stichting Overal krijgt van mensen uit Nijmegen en omgeving tweedehands spullen die zij tegen lage prijzen verkopen. Ze werken met vrijwilligers, waardoor de prijzen laag zijn te houden.

Vluchtelingenwerk Oost-Gelderland

Zet zich in voor asielzoekers, vluchtelingen en nieuwkomers en adviseert Stichtign Gast over het juridische perspectief van asielzoekers.

Protestante Diaconie Nijmegen & het Huis van Compassie

Zetten zich in voor mensen in nood.

Dokters van de Wereld

Zij zetten zich in voor mensen mét en mensen zónder geldige verblijfspapieren. Ze bieden niet alleen in Nederland, maar ook in de rest van de wereld medische hulp aan kansarme mensen.

Zij aan Zij

Hier komt een beschrijving.

Gezellig Nijmegen

Gezellig Nijmegen is een ontmoetingsruimte in een huiskamersfeer. Nieuwe Nijmegenaren en Nijmegenaren die al langer in de stad wonen, kunnen bij Gezellig Nijmegen binnenlopen en met elkaar kennis maken.

Stichting LOS

Zij werpen licht op de leefwereld van de ongedocumenteerden en halen deze groep uit de schemerzone van onze maatschappij.
Respecteren en naleven van de kinder- en mensenrechten zijn hier onlosmakelijk mee verbonden.

STIL Utrecht

STIL biedt al 25 jaar hulp aan mensen zonder verblijfsvergunning. Zij staan voor individuele keuzevrijheid en zijn daarom van mening dat ieder mens moet kunnen gaan en staan waar hij of zij wilmet behoud van basisrechten.

INLIA Groningen

INLIA signaleert en analyseert problemen, ontwikkelen creatieve en werkbare oplossingen en helpen die uit te voeren. Als partner van mensen, werkend voor een rechtvaardige samenleving.
Ze doen dat voor individuen, groepen, gemeenschappen en de maatschappij als geheel.

ASKV Amsterdam

ASKV biedt juridische en maatschappelijke ondersteuning. Met hun hulpverlening maken zij een eind aan een precair bestaan in de illegaliteit en stellen ze mensen in staat te werken aan hun toekomst.

Onze ondersteuners

Donateurs

We hebben een grote groep trouwe donateurs die gezamenlijk een belangrijke financiële basis bieden voor onze activiteiten.

Oranje Fonds

Het Oranje Fonds bevordert betrokkenheid in de samenleving. Door deze steun ontmoeten mensen elkaar of vinden zij een nieuwe plek in de maatschappij. Het Oranje Fonds ondersteunde Stichting Gast met tal van activiteiten zoals de kleurrijke tuin, de hobby- en fietsenwerkplaats en heet naaiatelier.

Stichting Het R.C. Maagdenhuis ….

Stichting Het R.C. Maagdenhuis ondersteunt maatschappelijke projecten gericht op sociale activering van (kwetsbare) jongeren en ouderen. De stichting is voortgekomen uit het katholieke meisjesweeshuis dat tot 1953 was gehuisvest op het Spui te Amsterdam.

Haella Stichting

De Haëlla Stichting helpt om idealen van bevlogen mensen te verwezenlijken. Mensen die iets willen doen voor anderen, of voor het milieu. Ze luisteren en denken mee, en kunnen helpen met de financiering. Het gaat om kleinschalige kansrijke projecten die een startkapitaaltje nodig hebben om slagkracht te ontwikkelen.

Ankie Mensink Fonds

Het Ankie Mensink Fonds heeft als doel om sociale uitsluiting te voorkomen. In noodsituaties verleent het fonds financiële steun aan mensen uit Nijmegen en omgeving. Het gaat meestal om betrekkelijk kleine bedragen, met name waar andere voorzieningen ontbreken.

Daarnaast ondersteunt het fonds activiteiten en projecten die een positieve bijdrage leveren aan de ontwikkeling van een multiculturele samenleving waarin mensen volwaardige kansen krijgen.

Broeder (…)

Beschrijving wordt z.s.m. toegevoegd.

Kansfonds

Niemand kan zonder thuis. Een dak boven je hoofd, voldoende geld om van te leven en het diepe besef dat je erbij hoort. Kansfonds helpt thuisgeven. Net zo lang tot iedereen een thuis heeft.

Antonius van Paduagemeenschap Nijmegen

De Antonius van Paduaparochie in Nijmegen ondersteunt Stichting Gast al sinds jaar en dag met giften, onder meer uit de opbrengst van hun jaarlijkse rommelmarkt.

Basta Nijmegen

Een ideële kringloopwinkel, lunchcafé en culturele woonkamer.

Overige samenwerkingen

• LUX Mariënburg