Welkom op de website van Stichting Gast.

Stichting Gast helpt asielzoekers die onder schrijnende omstandigheden leven in Nijmegen en omgeving.
Deze vluchtelingen zijn uitgeprocedeerd, maar kunnen of durven niet terug. Vaak maken zij nog een reële kans op een verblijfsvergunning, maar de overheid zal ze tot die tijd niet meer ondersteunen. Feitelijk staan ze daardoor gewoon op straat.

Ons streven is om deze vluchtelingen, voor zover zij een binding hebben met Nijmegen, te begeleiden bij de aanpak van problemen en het maken van een plan voor de toekomst. Stichting Gast biedt hen onderdak, leefgeld en de mogelijkheid om zich verder te ontwikkelen, zodat er uitzicht komt op een economische zelfstandige toekomst.

Op deze site leest u wie wij zijn. U vindt hier de beleidsplannen, de projecten en de activiteiten die wij uitvoeren om onze ambitie te realiseren. Als u daaraan een bijdrage wilt leveren, vindt u onder Doe Mee wie wij zoeken en wat wij nodig hebben.
Om een eerste indruk te krijgen van onze activiteiten en gasten, nodigen wij u uit onderstaand filmpje te bekijken.